Kilo Alma

SAĞLIKLI KİLO ALMAK İÇİN 10 İPUCU

Ne yapsam kilo alamıyorum diyenlerdenseniz bu yazı tam size göre. Eminim birçok gün “Ne şanslısın yiyorsun ama kilo almıyorsun” “ Ah ben senin yerinde olsam neler yerdim” “Kilo almakta ne var canım” gibi cümleler duyuyorsunuz. Halbukikilo alımak kilo vermeye oranla daha zorlu bir süreçtir.

Beden Kitle Indeksi18.5 ve altında olan bireyler“ zayıf” kabul edilir. Beden kitle indeksiniz bu değerin altındaysa  öncelikle zayıflığınızın nedeni tespit edilmelidir. Gün içerisinde çok az kalori alıyor olabilirsiniz veya endokrin sistemle ilgili bir rahatsızlık, bazı mineral eksiklikleri, gaitada parazit olabilir.  Eğer herhangi bir sağlık probleminiz yoksa beslenme şeklinizde yapacağınız  minik değişiklikler kilo almanızda etkili olacaktır. Kilo almanız için yapılması geren aldığınız enerjiyi arttırmak amabunu  abur cubur yiyerek, bol yağlı, bol şekerli gıdalar tüketerek yapmak doğru bir yöntem değil.

İşte size sağlıklı ve kalıcı kilo alımı için 10 ipucu;


1.Günde  3 ana, 3 ara öğün tüketin

2. Kahvaltıda yumurtanızı bol peynirli omlet olarak tercih edin
 
3. Ara öğünlerde kurumeyve, kuruyemiş tüketin. Badem, fındık, ceviz, kuru kayısı, kuru incir hacim olarak küçük enerjisi yüksek besinlerdir

4. Gün içerisinde bir öğününüz protein kaynağı yani tavuk, hindi, kırmızı et, balık veya kurubaklagil olsun.

5. Metabolizmanın en yavaş olduğu gece ara öğünü kilo alma programlarında en önemli öğün. Gece  muz, bal ve fındıkla blenderize edilmiş tam yağlı süt  için

6 .Patates kızartması yerine fırında veya haşlanmış patates tercih edin çünkü yağlı besinler tokluk hissinizi arttırıp iştahınızı baskılayacaktır.

7.Salatalarınıza peynir, patates, havuç, avakado, mısır, susam, kuruyemiş ekleyerek kaloriyi arttırın.


8. Yemeklerden yarım saat önce veya sonra su için, yemeklerle beraber değil.

9. Aldığınız kaloriyi arttırmak için asitli içecekler tüketmeyin, bu sağlıklı bir seçim değil. Onun yerine süt, meyveli süt, meyve suyu,limonata tercih edin.

10.Ekmek,pilav, makarna tüketiminizi arttırın.

Unutmayın kilo almak vermekten daha zor bu süreci kolaylaştırmak için profesyonel destek almanızı ve bir beslenme uzmanıyla çalışmanızı tavsiye ederiz.