Kilo Koruma

Zayıflamak için belki de birçok yöntem denediniz.. Akupunktur tedavisi, düşük kalorili şok diyetler, protein diyetleri , limonlu-sirkeli sular ve daha bir çoğu. Tüm bu yöntemleri bir kenera bırakın ve diyete başlarken kendinize sağlıklı beslenme programını öğrenmeyi ,ulaşacağınız ideal kiloyu korumayı hedef olarak seçin.

            Yeterli ve dengeli beslenerek, aç kalmadan sağlıklı bir şekilde fazla kilolarınızdan kurtuldunuz… ve hedeflediğiniz kiloya ulaştınız. Peki, şimdi ne yapmanız gerekiyor? Eski yeme alışkanlıklarımıza geri mi dönmeli yoksa ömür boyu diyet mi yapmalı?

             Birçoğumuz biliyoruz ki kilo korumak, kilo vermekten daha zor. Araştırmalara göre, kilo verenlerin yüzde 80'i verdikleri kiloları koruyamamakta, yeniden eski kilolarına hatta daha  fazlasına ulaşmaktadır.Kiloyu koruma konusunda yetersiz kalınması,bir çok nedene bağlanabilir. Zayıflama sürecinde kazanılan olumlu beslenme alışkanlıklarının devam ettirilmemesi.,Az ve sık yememe,su tüketiminin ihmal edilmesi, kahvaltının yapılmaması, program boyuncayapılan fiziksel aktivitenin bırakılması gibi..

            Harcadığınız enerjiden daha az enerji aldığınız taktirde kilo verirsiniz.Koruma programında ise temel hedef;aldığınız enerji ve harcadığınız enerjinin eşitlenmesidir. İdea l kilonuza ulaştığınızda size koruma programında verilecek olan diyet listesinin kalorisi bir miktar arttırılır. Yani koruma programının kalorisi zayıflama programına göre daha yüksektir. Bu kalori artışı sağlanırken diyetin karbonhidrat, protein, yağ dengeside önemli.

            Koruma süreci, sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı haline getirdiğimiz,besinleri hayatımıza adapte etmeyi öğrendiğimiz dönemdir. Pizza, makarna, börek, pasta, kurabiye gibi yüksek kalorili besinleri hiç tüketmeyin demek uygulanabilirliği düşük bir yaklaşım. sevdiğiniz, yerken keyif aldığınız besinleri tükebilirsiniz fakat tekrar kilo almamak için bu besinleri tükettiğinizde enerji dengesini nasıl sağlamanız gerektiğini öğrenmelisiniz. Diyelim ki sufle yemek istediniz, diyet listenizden 2 dilim ekmek,1 bardak süt, 2 porsiyon meyve ve 2 tatlı kaşığı yağ çıkararak karşı koyamadığınız bu tatlının diyette kalori dengesini sağlamış olursunuz.

            Koruma programında kalori dengesinin sağlanmasının yanı sıra dikkat edilmesi gerekennoktalar da var. Bazı sabahlar aç karnına tartılarak kilo alıp almadığınızı kontrol edin. Kilo artışı olmuşsa hemen önlemini alın. Günde 10-12 bardak su içmeyi ihmal etmeyin, az ve sık yiyin,besinleri mümkün olduğunca fazla çiğneyin,hızlıyemek yememeye özen gösterin, alışverişe tok karna çıkın, yemek tabaklarınızı küçük salata tabaklarınızı büyük tercih edin, haftada 3-4 gün30-45 dakika yürüyüş yapın.

Tekrar kilo almamanın tek yolu yemeklerin esiri olmadan dengeli beslenmek ve diyetteki enerji dengesini sağlamaktır. Sadece kilo verme konusunda değil ideal kilonuzu korumada da beslenme ve diyet uzmanlarından yardım alabilirsiniz.