Kutlama ve Davetlerde Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Günlük hayatımızda da çalışma hayatımız veya sosyal statüden dolayı sık sık davetlere, özel iş yemeklerine veya aile-arkadaş arasında yemekli davetlere katılmamız gerekebilir.Yemek yemek sosyal hayatımızın ayrımaz bir parçasıdır. Kilo alırım korkusuyla evinize bile almadığınız envai çeşit yemekle imtihanınız başlar. Peki biz böyle günlerde ne yapmalıyız?

 

  • Mümkünse evden çıkmadan ufak bir şeyler atıştırın, karnınızı doyurmayın ancak küçük bir ara öğün mutlaka yapın. Az bir çorba veya bir bardak süt, yoğurt veya ayran gibi.
  • 1 gün öncesinde hangi besin grubundan kaçıracaksanız onu azaltmaya özen gösterin.
  • Mönüde mutlaka hafif seçenekler vardır, doğru seçim yapmaya özen gösterin.
  • Planladığınızın dışında çok yemek tüketirseniz bir sonraki gün kaçırdığınız besin grubundan telafi etmeye özen gösterin.
  • Kendinize göre bir limit belirleyin, tabaktaki her şeyi yemek zorunda değilsiniz.
  • Davette mümkünse kendi tabağınızı kendiniz hazırlayın. Eğer böyle bir imkan yoksa tabağınızı biriyle paylaşın.
  • Tabağınızı kendiniz hazırladığınız takdirde Önce salata bölümünü ziyaret edin, hafif çorba alternatifleri mevcutsa bir kepçe çorbayla başlangıç yapın ve ardından ızgara balık, tavuk veya yağsız kırmızı et eşliğinde kocaman salatanızı afiyetle yiyin.
  • Duygusal açlığınızı yemekle doyurmaya çalışmayın. Yemek yemeyi fizyolojik gereksinimlerin karşılanması olarak görmeli, zevk almayı bilmeli ama sadece keyif için yememeye de dikkat etmelisiniz.
  • Günlük iki litre sıvı alımını ihmal etmeyin. Çay, kahve ikramlarına bitki çaylarıyla eşlik etmeye çalışın.
  • Alkol genel sağlık kadar kilo kontrolünde de önemlidir. İçki içme durumunda kaldığınız ortamlarda kendinizi bir kadehle sınırlandırın. İçecek sipariş ederken en doğru seçeneklerin su, soda, sebze suları olduğunu unutmayın.
  • Yavaş ve iyi çiğneyerek yemek yiyin: Doygunluk hissinin anlaşılması için olduğu kadar sindirime yardımcı olması için de iyice çiğneyerek yavaş beslenmek çok önemlidir. Alışkanlık haline gelebilmesi için her lokmadan sonra çatalı masaya bırakmaya gayret etmeli, stresten uzak bir yeme ortamı hazırlamalı, yavaş olmak konusunda kendinize telkinde bulunmalısınız.
  • Canınızın gerçekten istediği bir yemekten tadın ama en fazla üç ısırık alacağınıza söz vererek yemeye başlayın. Göreceksiniz ki yeterli gelecek. Önemli olan tadım, doymak değil.