2019 Beslenme Trendleri-1

2019’un beslenme ile ilgili en çok konuşulacak konularından biri “bitkisel proteinler”. Sadece vegan veya vejetaryen beslenmesinde değil sağlıklı bir beslenme programında da bitkisel proteinlerin önemli bir yeri vardır.

Bitkisel proteinler nelerdir? Barbunya, nohut, mercimek gibi kurubaklagiller, susam, yer fıstığı, ceviz, fındık, pirinç, mısır, soya fasulyesi ve buğday ürünleri başlıcalarıdır.

Bitkisel proteinlerden kurubaklagiller posa yönünden zengin ve kolesterol içermemesi bakımından hayvansal proteinlere göre kulağa daha sağlıklı gibi geliyor fakat durum bu kadar basit değil. Bitkisel protein kaynaklarının protein miktarı yüksek gibi gözükse de hayvansal besinler gibi kaliteli protein içermezler.

Her yıl popüler olan beslenme akımlarını lütfen iyi sorgulayın. Mükemmel besin, zayıflatan besin, mucize besin yalanlarına inanmayın. Hayvansal protein ve bitkisel protein kaynaklarına hayatınızda yer verin. Kalp damar sağlığınız için haftada 2 kez kurubaklagil tüketin. Ölçülü bir şekilde çiğ ceviz, fındık, bademi vb beslenmenize ekleyin. Kalite protein için porsiyon kontrolünde et, tavuk, balık gibi kaynakları seçin.