Seyahatlerde Beslenmemize Nasıl Dikkat Etmeliyiz?

Seyahatlerinizden Kilo Almadan Dönmek İçin, İşte Tüyolar! 

Gerek işi nedeni ile gerekse dinlenmek ve tatil amacı ile bir seyahate çıkmanız gerektiğinde, bunun beslenme şeklinize aşırı müsamaha gösterebileceğiniz bir süre olduğunu sakın düşünmeyin. Evet; çoğu gezilerde hızlı bir şekilde hareket edilir ve bu nedenle de geziye katılanların sağlıklı yiyecekler alabilecek ya da düşük kalorili yiyecekleri arayabilecek zamanları yoktur. Buna rağmen, biraz hazırlık ve biraz da yaratıcı yiyecek seçimleri ile beslenme alışkanlıklarınızdan vazgeçmek zorunda kalmayabilirsiniz.

Seyahat ederken en sıkıntılı konu yol üzerinde durduğunuz bir benzin istasyonunda cips, bisküvi, çikolata ya da gazlı içecekler haricinde hemen hemen hiç bir yiyecek bulamıyor oluşumuz. Oysaki bu yiyeceklerin birçoğu trans yağ ve yüksek kalori içeriklerine sahiptir ve ayrıca birkaç gün üst üste de abur cubur yenilmesi sizi yorgun ve halsiz hissettiren mide ağrılarına sebep olabilir.

Bunun için biraz irade ve çaba ile abur cubur yemekten vazgeçerek seyahat anında da daha sağlıklı yiyecekleri tercih edebilirsiniz. Böylece kendinizi daha sağlıklı ve zinde hissedeceksiniz. Öncelikle güne kahvaltıyla başlayın ve ister otelinizde, seyahat öncesi evde ya da bir benzin istasyonunda nerede olursa olsun kahvaltınızı yapmayı es geçmeyin. Dikkat etmeniz gereken aşırı şeker tüketmemek. Yüksek karbonhidrat içeren öğünler ise kısa süreli sizi iyi hissettir ancak aşırı şeker tüketimi ile uykunuz gelebilir. Aracı siz kullanıyorsanız özellikle bu konu da daha dikkatli olmanız gerekir.

Aracınızla seyahate çıkmadan önce ise kendinize sağlıklı kalorisi düşük ama besin değeri yüksek atıştırmalıklar hazırlayın. Örneğin taze kesilmiş meyve ve sebze bulundurabilir ve taze tutmak için buz torbaları ile soğutucu içerisine yerleştirebilirsiniz. Yine soğutucuda muhafaza edebileceğiniz kalsiyum ve protein deposu peynirleri aperatif olarak atıştırabilir veya lifli ve kepekli krakerler de bulundurabilirsiniz.

Badem, ceviz, fındık, fıstık gibi kuruyemişleri küçük ya da büyük paketler halinde araçta bulundurabilirsiniz.

Öğle ya da akşam yemeği için restoran tercih etmeniz gerekiyor ise, fast food yerine daha çok seçenek ve tam servis sunan restoranları tercih edebilirsiniz. Eğer fast food dan başka alternatifiniz yok ise de fast food menülerindeki en sağlıklı yiyecekleri seçmeye çalışın. Fast food zincirlerinin çoğunda artık düşük kalorili yiyecekler ve salatalar bulunmaktadır. Tek yapmanız gereken yüksek kalorili salata soslarından uzak durmaktır.

Yolculuk esnasında çay veya kahve molası verdiğinizde mısır şurubu ile tatlandırılmış pancake ya da krep yerine sebzeli bir omlet ile tam tahıllı buğday ekmeğini seçebilirsiniz. Bir kâse mevsim meyveleri ile yulaf ezmesi de oldukça doyurucu ve besleyicidir.

Eğer tatlı bir şeyler yemek istiyorsanız da, iyi bir lif kaynağı olan kepekli undan yapılmış kek ve çörek veya reçelli bir tam tahıllı ekmeği tercih edebilirsiniz.

Otellerde açık büfe kahvaltılarda, az yağlı süt ile tam tahıllı mısır gevreklerini tercih edin. Yine taze meyve ile vitamin ve lif ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Yoğurt ve haşlanmış yumurta da zengin bir protein kaynağıdır. Ama tatlı keklerden, kurabiyelerden ve tatlandırılmış mısır gevreklerinden kaçının.

Akşam veya öğlen yemeği için bir restorana gittiğiniz de yemek öncesinde başlangıç olarak çorba ya da salata sipariş edin. Bu sizi biraz doyuracak ve ana yemekten daha az kalori almanızı sağlayacaktır.

Sadece aperatif ve başlangıçlar menüsünden sipariş verebilirsiniz. Çorba ya da salata sağlıklı bir öğün için yeterli olacaktır.

Yemeğinizi paylaşabilirsiniz. Birçok restoranın porsiyonları oldukça büyük ve çoğunlukla tamamını bitiremeyip paket yaptırmayı tercih ederiz. Ancak yolculuk esnasında iyi muhafaza edemeyeceğimiz için bir porsiyon yemeği paylaşabilir böylece daha az kalori almış ve daha az para harcamış oluruz.

Az yağlı ve sağlıklı yemekleri tercih edin. Kızartılmış tavuk yerine fırınlanmış tavuk alabilirsiniz. Sebze yiyin. Ana yemek yanında mutlaka garnitür olarak sebze gelecektir eğer yoksa sipariş verin. Tatlı yerine meyve yemeyi tercih edin. Ana yemek sonrasında yenen tatlı uykunuzu getirebilir. Gazlı içecekler ya da portakal aromalı tatlandırılmış içecekler yerine taze sıkılmış meyve suyu ya da maden suyu içebilirsiniz.

Sağlıklı ve güvenli bir seyahat geçirmek istiyorsanız bu ufak ipuçlarına dikkat ederek keyif içinde seyahatlerinizi sonlandırabilirsiniz.