ŞİMDİ SAĞLIKLI BESLENME ZAMANI

 

Yaz boyunca bol bol dondurmalar,asitli içecekler,şekerli meyve suları,alkol ve aperatif yiyecekleri tükettik. Sonunda bir de baktık pantolonlarımız kapanmaz olmuş. İşte bu bize kendimize çeki düzen verme zamanının geldiği sinyallerini veriyor. Gelin aldığımız kilolara yenileri eklenmeden önlemimizi alalım ve beslenme programımızı yeniden düzenleyelim. Nasıl mı?

-        Öncelikle bunu gerçekten istemeniz, kararlı olmanız ve kendinizi bu yönde motive etmeniz çok önemli. Unutmayın başarısızlıkla sonuçlanan her diyet programı sizin hem fizyolojik hem de psikolojik olarak problemler yaşamanıza neden olur.

-        Diyete başlamadan önce hormonal bir düzensizlik olup olmadığını tespit etmek için kan tahlili yaptırınız.

-        Biz diyetisyenlerin her zaman söylediği gibi yediklerinizi not etmelisiniz.Böylece gün içerisinde ne yediğinizi daha objektif değerlendirme şansınız olur.

-        Yemeklerinizdeki doymuş yağ miktarını azaltmak,et ve tavuğun görünür yağlarını ayırmak, etli yemeklere yağ kullanmamak ve yemekleri kızartma yerine ızgara,buğlama,haşlama veya fırında pişirmek yağ miktarını azaltmanıza yardımcı olacaktır.

-        Glisemik indeksi yüksek olan beyaz ekmek,makarna, pirinç yerine esmer ürünleri tüketmeniz daha uzun süre tok kalmanıza neden olur ve bu zayıflama sürecinizi kolaylaştırır.

-        Meyve suyu yerine meyve yemek hem daha az enerji almanıza hem de daha fazla posa alarak daha uzun süre tok hissetmenize neden olur.

-        Diyetinizde sebze,meyve ve kuru baklagillere yer vererek hem vitamin ve mineral ihtiyacınızı karşılayıp hem de sindirim sisteminizin daha düzenli çalışmasına yardımcı olabilir.

-        Diyet yaparken en önemli noktalardan birisi de öğün düzenidir. Güne mutlaka kahvaltı ile başlamak ve aralarda ufak atıştırmalar yapmak metabolizmanızın daha hızlı çalışmasını sağlayacaktır.

-        Özellikle akşam yemeklerimizin geç saatte ve ağır olmaması kilo vermenizi kolaylaştıracaktır.

-        Günde en az 2.5 litre su içmek gün içerisinde tok kalmanıza ve kilo vermenize yardımcı olurken, çay,kahve ve kola gibi kafeinli içecekler ve alkol kilo vermenizi yavaşlatacaktır.

-        Ve en önemlisi verilen kiloların ve sağlıklı beslenmenin kalıcı olabilmesi için beslenme uzmanlarından destek alınmalı vedoğru beslenme alışkanlıkları kazanılmalıdır.

 

Hepinize sağlıklı ve formda bir kış dilerim…