Eşiniz size kilo aldırıyor olabilir mi?

Belki yeni evlenmiş bir çiftsiniz, belki 20 yılı çoktan geride bıraktınız, belki de ikinci bahar yaşıyorsunuz. Biraz hafızaları zorluyoruz ve evlendikten sonra kilo alıp almadığınızı düşünmenizi istiyoruz. Yoksa siz de evlendikten sonra kilo alanlardan mısınız? Peki kaç kilo aldınız? Kliniğimize gelen birçok danışanımız ile sohbet ettiğimizde hemen hemen hepsinin evlendikten sonra kilo aldığını gördük. Kimisi bunu eşiyle birlikte geçirdiği bol yemeli, içmeli ve gezmeli günlere bağladı. Kimisi evlenmenin huzuruyla beraber oldukça sık içilen alkollere. Kimisi film ve dizi akşamlarında kucaklar dolusu patlamış mısır ve cips kaselerinin suçu olduğunu söyledi. Bir danışanımız alınan kiloların sorumlusunun eşinin de kendinin de yemek yemeyi çok sevdiğini hal böyle olunca ona çeşit çeşit bol kalorili yemekler yaptığını anlattı. Bir başkası eşinin fast food alışkanlığından dolayı önüne gelen pizza ve hamburgerler nedeniyle kilo aldığını dile getirdi. Peki siz neden kilo aldınız? Hadi biraz düşünelim.

Kadınlar ve erkekler doğanın getirdiği bir içgüdü ile karşı cinsi etkilemek için bir yarış halindedir. Ne zamanki kendine en uygun eşi bulur ve onunla evlenir bu yarış sona erer ve zafer sarhoşluğu içinde kendini biraz da olsa salıverir. Evlilikle beraber partnerinizin beslenme alışkanlıkları daha çok hayatınızın içine girmiş olur. Hal böyle olunca da sizi etkilemeye başlar. Ne demiş atalarımız ‘üzüm üzüme baka baka kararır.’ Eşiniz alkol kullanmayı seven biriyse buzdolabını açtığınızda alkol şişeleri görmeniz veya sosyal ortamınızda alkollü yerler tercih etmeniz ve ortama uyum sağlamanız size kilo aldırabilir. Hiç sebze yemeyen bir eşe sahip olmak kendi alışkanlıklarınızı bir kenara itip onun sevdiği yemeklere sizi yönlendirebilir ve beslenme tarzınızı değiştirmek size kilo olarak geri dönebilir. Film veya dizi gecelerinde kucağınıza koyduğunuz o patlamış mısır taneleri filmin heyecanıyla üçer beşer size kendini yedirirken aldığınız kiloları umursamazsınız bile. 

Belki de siz evlendikten sonra kilo alanlardan değilsiniz, sözüm meclisten dışarı. Ancak kilo almamak için neler yapmalısınız şimdi onu konuşalım.  Evlendikten sonra değişen yaşam tarzınızı beslenme alışkanlıklarınızı iyileştirmek için kullanabilirsiniz. 

Sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazlarından biri sabah kahvaltısıdır. Güne daha zinde başlamak için sabah kahvaltısı şarttır. Gün içindeki ani acıkmaları engellemek açısından öğün atlamamak ve güne kahvaltıyla başlamak önemlidir. Kahvaltı alışkanlığı olmayan eşinizi lütfen bu konuda uyarın. 

Su yerine başka içecekleri koymayın. Günde 8-10 bardak su içmeye çalışın. 

Beraber yaptığınız etkinlikler arasına sporu ekleyin. Her gün yapacağınız 30 dakikalık yürüyüşler sağlıklı yaşama doğru giden yolda size artı katacaktır.

Düzenli ve kaliteli uyumaya özen gösterin. Son yapılan çalışmalar, uyku düzensizliği olan bireylerin daha kolay kilo aldığını göstermektedir. Günde 7-8 saatlik düzenli gece uykuları daha sağlıklı olmanızı sağlayacaktır.

Asitli içecekleri azaltın. Yemeklerin yanında içecek içmeden duramayan bir eşiniz varsa onu ayrana yönlendirin. 

Öğün atlamamaya dikkat edin. Gün boyu aç kalarak, sadece sabah ve akşam yemek yiyerek veya akşam yemeğinden sonra sabaha kadar bir şey yemeyen yani öğün atlayan bireylerde kilo alımı daha fazla görülmektedir. Sağlıklı beslenmenin bir şartı da öğün sayısını arttırıp azar azar ve sık sık beslenmektir.

Basit şeker kullanımını azaltın. Sadece çay ve kahveyi şekersiz içmek bir çözüm değildir. Her akşam yemek sonrası tatlı yemeyi sonlandırın.  

Kaliteli yağ tüketin, miktarını dengeleyin. Öncelikle katı yağ kullanmaktan kaçınmalısınız. Günlük beslenmenizde sıvı yağlar ilk tercihiniz olmalıdır. Tek tip sıvı yağ kullanmaktansa çeşitli sıvı yağları karışım olarak kullanmanız daha doğru olacaktır.

Tam tahıllı ürünler tercih edin. Sofrayı zenginleştirmek adına pilav ve makarna yerine çeşitli sebze garnitürler veya mezeler hazırlayın. Günlük karbonhidrat tüketiminizi sınırlayın.

Alkol tüketiminizi azaltın:1 gram alkolün 7 kalori verdiğini biliyor muydunuz? Vücut ağırlığı dengesini korumak için alkollü içeceklerin tüketimine dikkat edin. Aynı zamanda düzenli alkol alımı karaciğere zarar verdiğini ve magnezyum, çinko, b1 vitamininin vücutta azalmasına sebep olur, unutmayın. 

Posa alımını arttırın. Üşenmeyin, her akşam mutlaka salata hazırlayın. En az haftanın 4 günü tencere yemeği yemeğe çalışın. Böylece hem düşük kalorili bir yemek tüketirsiniz hem de yüksek posa alarak bağırsak sağlığınızı korursunuz.

Whatsapp Hattı Diet Time