KALİTELİ YAŞAMIN SIRRI SAĞLIKLI BESLENMEKTEN GEÇER

Sağlıklı beslenme yolunda kaliteli bir yaşam standardı ve tam bir iyilik hali şeklinde tanımlanan sağlıklı olma vaat edilir. Düzenli ve dengeli beslenme sayesinde insanlar kendini daha sağlıklı ve zinde hissederler. Sağlıklı insanlar günlük hayata daha kolay adapte olurlar, konsantrasyonları daha yüksek olur ve zamanlarını tam anlamıyla kullanabilirler. Bütün bunların başlangıcı düzenli bir yaşam tarzı, düzenli spor yapmak ve belirli dönemlerde sağlık kontrollerinden geçmekle birlikte düzenli beslenmeyle sağlanabilir.
 
Öncelikle öğün düzenine dikkat etmek düzenli beslenmenin ilk koşuludur. Düzenli beslenen bireyler, bir diğer öğüne hiçbir zaman karınları ve gözleri çok daha fazla aç olarak girmezler. Ana öğünlerini ve ara öğünlerinin belirli sıklıkta yapan kişiler aşırı açlık hissetmeyecekleri için, öğünlerinde daha kontrollü ve az miktarda besin tüketirler.Bu  şekilde kontrollü besin tüketimiyle birlikte kan şekeri ve tansiyon normalin üstünde inişler ve çıkışlar göstermez dolayısıyla bireyler uzun süre tok kalırlar. Ayrıca kan şekeri değerinin düzenli olması ile birlikte, baş ağrısı, baş dönmesi, titreme, halsizlik, terleme ve en önemlilerinden biri olan konsantrasyon bozukluğu yaşamazlar.Bu tip rahatsızlıkları hissetmeyen bireyler günlük yaşama çok daha kolay uyum sağlayabilirler ve hayatlarının akışı bozulmaz.
 
Düzenli beslenme ile birlikte dengeli beslenme de çok önemlidir. Dengeli bir öğün örüntüsü  günlük gereksinimimizi karşılamamızı sağlar.Günlük vitamin ve mineral gereksinimimizin karşılanması bütün hayati fonksiyonlarımızın devam etmesine yardımcı olur.Ayrıca beslenmemizde karbonhidrat, protein ve yağ dengesinin sağlanmış olması vücudumuzdaki yağ, kas ve sıvı dengesinin kurulmasına yardımcı olur.
 
Düzenli ve dengeli beslenmenin gereklerini yapmak için güne kahvaltı yaparak başlamak önemlidir.Kahvaltıda simit, açma, poğaça vb. besleyici değeri düşük gıdalar tüketmek yerine kızarmış ekmek, yumurta, peynir, domates, salatalık, maydanoz, taze meyve suyu gibi besinler tüketmek gün içindeki enerji dengesinin kurulması için ilk ve en önemli adım olur.Uzun süren gece uykusu ve açlığından sonra kan şekerimiz dengelenir, kendimizi daha iyi ve zinde hissederiz.Gün içindeki performansımıza büyük ölçüde katkı sağlar.Ayrıca kahvaltı alışkanlığı kazanmak çocuklara da bu alışkanlığı kazandırmamızı sağlar.Çocuklukta edinilen beslenme alışkanlıkları genellikle hayat boyu sürer.Yanlış beslenme ve obezitenin giderek arttığı bilinen bir gerçektir. Özellikle çocukların fastfood tarzı beslenme alışkanlıklarını benimsemesi, dengesiz ve sağlıksız besin tüketimine eğilimli olmaları, aile yaşantısında doğru beslenme alışkanlıklarını benimsememesinden kaynaklanır. Dolayısıyla çocukların yani gelecek nesillerin yanlış beslenme alışkanlıklarıyla obezitenin pençesinde hastalıklarla mücadelesini yol yakınken engellemek için onlara doğru ve düzenli beslenme alışkanlıklarıyla örnek olmalıyız.
 
Düzenli ve dengeli beslenme alışkanlıkları gerek çocuk gerek yaşlı gerek çalışan gerekse çalışmayan insanlar için bir seçenek değil aksine özellikle çalışanlar, çocuklar, yaşlılar ve özel durumu olanlar için kaliteli bir yaşam sürmeleri açısından bir zorunluluktur.