İletişim Formu

HASTALIKLARDAN KORKMAYIN DOĞRU BESLENME İLE HASTALIKLARIN ÖNÜNE GEÇİN

19 Şubat 2021

 
 
 
Okulların açılması ve kademeli olarak yüz yüze eğitime geçişin planlanması üzerine çocuklarınızın sağlığından endişe etmeye başlamış olabilirsiniz. Çocukların sosyalleşme süreçlerinde sadece covid-19 ile değil, birçok mikroorganizmalarla karşılaşacakları ve sıklıkla hastalanabilecekleri unutulmamalıdır. Özellikle uzun bir süre evde kalan çocuklar ev dışında bir ortamla karşılaştıkları için bu sıklık artmaktadır.   Çocuğun dengeli beslenmesi sağlanmalı ve bağışıklık sistemi güçlendirilmelidir. 
 
OMEGA-3 YAĞ ASİTLERİ 
Omega-3 yağ asitleri vücutta sentezlenemedikleri için mutlaka besinlerle dışarıdan alınmalıdır. Soğuk su balıklarında bol miktarda bulunmaktadır. Balık türüne göre omega-3 miktarı da farklılık gösterir. Somon, sardalya, uskumru, ton balığı gibi balıklar omega-3 yönünden oldukça zenginken, kültür balıklarında omega-3 miktarı daha düşüktür. 
 
 
 
ÇİNKO 
Bağışıklık sisteminin zayıfladığı çocuklarda iştah kaybı olduğunda soğuk algınlığı ve ses kısıklığında çevre kirliliğinin zararlı etkilerinden korunmada çinko kullanımı özellikle tavsiye edilmektedir. Çinko eksikliği sonucunda büyüme ve gelişme geriliği oluşabilir. Ayrıca ergenlik çağında cinsel olgunluğa erişememe, enfeksiyonlara dayanıksızlık, iştahsızlık ve kilo alamama, öğrenme ve dikkat eksikliği yaşanabilir. Ayrıca çocuklarda çinko takviyesi gustin enzimi üzerindeki etkileri ile tat alma duyusunu arttırmakta ve iştah arttırıcı etkisini göstermektedir. 
 
SARIMSAK 
Herkesin dediği gibi doğal bir antibiyotiktir. Sarımsağın antimikrobiyel özelliğini sağlayan, sarımsağa tipik kokusunu ve tadını veren allisin bileşiğidir. Vücudun toksinlerden arınmasını sağlayan B1,B2,B3, C vitaminleri ile kalsiyum, folat, demir, manganez, fosfor, potasyum, selenyum, çinko gibi önemli mineralleri içerir. 
 
SOĞAN
Hemen hemen herkes soğanın sağlık açısından çok önemli bir besin kaynağı olduğunu bilir. Soğan özellikle enfeksiyon hastalıklarına karşı etkilidir.  Çocuklarınız yemeklerin içindeki soğanı seçerek tüketiyorsa yemeklerin içine bütün halde atıp vitamininin yemeğe geçmesi sağlayabilir ya da blendreze işlemi uygulayabilirsiniz. 
 
 
 
BAL 
İçerdiği vitamin mineral ve aminoasitlerle doğal ilaç olarak kullanılmaktadır. Sadece bakterilere karşı değil virüs, mantar, parazitlere karşı da antimikrobiyal özellik göstererek bağışıklık sistemini güçlendirir. Balda bulunan HMF maddesine, Türk Gıda Kodeksi Bal Tebliğinde 40 mg/kg a kadar izin verilmektedir. Bal 65 dereceden daha fazla ısıya maruz kaldığında HMF miktarı izin verilen limitleri aşmaya başlamıştır. Bu yüzden pişirdiğiniz ürünlere şeker yerine bal koyacaksanız ısıl işlem uyguladıktan sonra bal eklemenizi tavsiye ederiz.
 
PROPOLİS
Propolis, tıpkı kovanı koruduğu gibi vücudu da koruyarak bakteri ve mantar nedeniyle oluşabilecek hastalıklara yakalanma riskini en aza indirir. Bağışıklık sistemini güçlendirdiği için grip, nezle, soğuk algınlığı gibi hastalıklara karşı vücudu korur, oluşmuş hastalıkların iyileşme sürecini hızlandırır. Ağız kenarları başta olmak üzere vücudun çeşitli yerlerinde oluşabilen uçukları tedavi edici özellikler gösteriyor.
Propolisin alerjen olup olmadığını anlamak çok kolaydır. Bal ne kadar alerjik ise propolis de o kadar alerjiktir. Bilek içine damlatılarak test edilebilir. Vücutta kızarıklık, beklenmedik bir etki görülmediği takdirde rahatlıkla kullanılabilir. 
 
 
 
PEKMEZ 
Hepimizin bildiği gibi pekmez, demir yönünden zengin bir besindir ve kansızlığı olan çocuklara tavsiye edilir. 1 tatlı kaşığı pekmezin içerisine 2-3 damla limon sıkarak pekmezin içindeki demir mineralinden yararlanmanız çok daha fazla olacaktır. Balda olduğu gibi keklerin, kurabiyelerin içine şeker yerine pekmez kullandığınızda ısıl işlem gören pekmez HMF oluşturarak kanserojen etki yaratır. 
 
KEFİR 
Kefir düzenli tüketildiğinde vücut direncini artırır. Antibakteriyel etkisi ile sindirim sistemine etki gösterir, yararlı bakterilerin gelişimine yardım ederek, hastalık yapan bakterilerin gelişimi için uygun ortamı engeller. Kefirin içindeki probiyotik bakterilerin immün sistemi geliştirerek kronik ishalde, ağız yaralarında, kilo almakta zorlanan çocuklarda faydalı etkileri görülmüştür. Antibiyotik tedavilerinin ardından bağırsak yapısını dengeler yeniden yapılandırır.  Çocuklarınıza sevdirmek için meyve ile blendrize ederek tükettirebilirsiniz. 
 
ZENCEFİL 
Sık grip ve nezle olan çocuklarda düzenli tüketimi vücut direncini artırır. Ayrıca mide bulantılarını azaltmaya yardımcı bir besindir.
 
 
 
SEBZE VE MEYVE İLE BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİZİ GÜÇLENDİRİN 
Bağışıklığı sistemi güçlendirici vitaminler listesinin en başında C vitamini gelir. C vitamini vücuttaki enfeksiyonla savaşan kandaki alyuvarların ve antikorların üretimini arttırır. Daha da önemlisi, bilinen bütün virüsler üzerinde etkili olan doğal bir protein olan interferon seviyesini yükseltir. Interferon hücrelerin yüzeyini kaplayarak virüslerin girmesini engeller. Ayrıca vücuttan zararlı maddelerin atılmasını sağlayarak savunma sistemini güçlendirmektedir. Yeşil biber, maydanoz, tere, roka, karnabahar, ıspanak gibi besinler bol miktarda C vitamini içermektedir. C vitamini deposu olan kuşburnu, kivi, portakal, mandalina, nar, çilek gibi besinlerin çocuğunuzun beslenmesinde mutlaka yer verilmelidir. Ispanak ve brokoli gibi yeşil yapraklı sebzeler içerdiği C, E ve B grubu vitaminler ve demir, magnezyum, fosfor, iyot mineralleri sayesinde bağışıklığı kuvvetlendirmekte ve soğuk algınlığına karşı korumaktadır. Çocuğunuzun reddettiği yiyecekleri sebze köftesi, sebzeli omlet, börek gibi farklı pişirme şekillerini deneyerek veya farklı besinlerin içine karıştırarak tükettirmek daha kolay olabilir. Ayrıca C vitamini içeren sebze ve meyveler demir emilimini kolaylaştırarak vücudun hastalıklara karşı olan direncini bu yönden de artırmaya yardımcı olmaktadır.