İletişim Formu

Yüksek bağışıklık için C vitamini

24 Şubat 2020

Ülkemiz virüsle savaşırken sen de vücudunla bir olup virüsle savaş! El-yüz yıkamak, evleri dezenfekte etmek ve bunun gibi hijyen kurallarına maksimum uyumun olması gerektiği şu zor günlerde bağışıklığınızı güçlü tutmak da oldukça önemlidir. Beslenme ise immün sistemi doğrudan etkilemektedir. Bazı besin öğelerinin yetersizliği oluştuğunda immün fonksiyonlar baskılanarak hastalık riski artabilir. Yüksek bağışıklığın olmazsa olmazlarından biri de kuşkusuz ki C vitamini. C vitamini suda eriyen ve vücut tarafından depolanamayan bir vitamindir. Bu yüzden dün yediğiniz portakal bugün sizi korumaz. C vitamininin günlük olarak düzenli alınması gerekir. Hatta bu dönemde besinlerle C vitamini almanın yanı sıra dışardan C vitamini desteği almak da doğru bir yaklaşım olacaktır.

C vitamini denilince akla limon, portakal, mandalina gibi meyveler gelirken yeşil biber, kırmızı biber, maydanoz gibi sebzeler de yüksek miktarda C vitamini deposudur. Günlük beslenmenize bu kaynakları ilave etmeniz bağışıklık sisteminizin korunmasında önemlidir.

Evde kalmanın önemli olduğu şu günlerde kahvaltı sofralarınız daha fazla insan için özenle hazırlanıyor veya yalnız da olsanız daha zengin sofralar kuruyor olabilirsiniz. C vitaminin önemli olduğunu biliyor ve 1 bardak taze sıkılmış portakal suyu ile kendinizi koruyor olabilirsiniz. Ama burada önemli olan şeyleri unutmamalısınız. Günde 1 portakal sizin için ideal miktar iken bir bardağı doldurmak için 5 portakal sıkmak zorunda kalmanız porsiyon kontrolünü sağlamanızı zorlaştırır. Bununla beraber diyabet hastalığınız var ise meyve suyu içmek kan şekerinizde dengesizlik yaratır. Bozulan kan şekeriniz ise immün fonksiyonları etkiler ve bağışıklık sisteminizi olumsuz etkileyebilir. Bu yüzden meyvelerin suyunu sıkmadan kendisini tüketmeniz hem kan şekeriniz hem porsiyon kontrolünüz hem de posa alımınız için daha yararlı olacaktır. Tüketeceğiniz C vitamini yüksek sebzeleri ise sirkeli suda beklettikten sonra bol su ile yıkamanız besin güvenliği ve hijyen açısından önemlidir.

            Yapılan araştırmalar C vitamini takviyesinin özellikle virüs nedenli enfeksiyon riskini azalttığı ve günlük alınan C vitaminin üst solunum yolu enfeksiyon riskini azalttığını göstermektedir. Soğuk algınlığı semptomlarında ise hastalık süresini azalttığı ve şiddetini hafiflettiği görülmektedir. 1000 mg ester-C takviyesi sizi hastalıklara karşı korumada etkilidir.

            Güçlü bağışıklık ile sağlıklı geçireceğiniz nice günler yaşamanız dileğiyle…

Yeni Asır Linki: https://www.yeniasir.com.tr/yasam/2020/03/24/yuksek-bagisiklik-icin-c-vitamini